NULL Mersin Üniversitesi | Kütüphane Ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı | Sıkça Sorulan Sorular |

Sıkça Sorulan Sorular



***Çalışma saatleri ile ilgili sorular***


1-Kütüphane hangi saatlerde açık?

MEÜ Kütüphanesi Çalışma Saatleri

Merkez Kütüphane

Yenişehir Şube Kütüphane

Eğitim-Öğretim Dönemi

08.00-19.00

08.00-21.00

Tatil Dönemi

08.00-17.00

08.00-17.00

Cumartesi
Eğitim-öğretim dönemi

Tatil dönemi
 


  Kapalı

 
  Kapalı 


09.00-13.00


  Kapalı

*Resmi tatil günleri kapalıdır.


***Üyelikle ilgili sorular***


2-Kimler üye olabilir?

Mersin Üniversitesi Öğrenci, Akademik ve İdari Personeli üyemiz olabilir.


3-Üyelik için gerekli belgeler nelerdir?

Mersin Üniversitesi kimliği yeterlidir.

 

4-Üyelik ücretli midir?

Sadece bir seferliğine makbuz karşılığında 1 TL üyelik ücreti alınmaktadır.


5-Her yıl yeniden üye olmam gerekir mi?

Hayır. Bir kez üyelik yaptırdığınızda kaydınız,  mezun oluncaya kadar devam eder.

 

6-Mersin Üniversitesi mensubu değilim, kütüphaneyi kullanabilir miyim?

Kaynakları kütüphane içerisinde kullanabilir, fotokopi çektirebilirsiniz. Ancak, ödünç alamazsınız.


***Ödünç verme İşlemleri ile ilgili Sorular ***


7-Katalog Tarama (Belge Tarama, Kaynak Tarama) nasıl yapılır?

Mersin Üniversitesi ana sayfasında sol menülerde yer alan "Kütüphane" tıklanır. Gelen sayfada Katalog Tarama/Kaynak Tarama'ya tıklanarak açılan sayfanın üstünde "Katalog" tıklanır. Gelen tarama sayfasında kutu içerisinde yer alan kısma aranan kelime, konu, yazar adı vs. yazılarak "ara" kelimesinin üzerine tıklanır. Eğer aranan konuya ya da yazara ilişkin bir kayıt varsa ekranda görüntülenir, yoksa kaynak bulunamadı uyarısı verir. Aranan konuya ya da yazara ilişkin kayıtlar arasından istenilen kaynağın sol tarafında yer alan, harf ve rakamlardan oluşan sınıflama numarası not edilerek kütüphane raflarında aranarak kolaylıkla bulunur.

 

8- Aradığım kitabı nasıl bulabilirim?

Kütüphane giriş katında bulunan tarama bilgisayarlarından aradığınız konu, yazar, kitap adı veya anahtar kelime girerek tarama yaptığınızda bulabilirsiniz.

9-Kütüphanedeki tüm kaynakları ödünç alabilir miyim?

Hayır.  Aşağıdaki kaynaklar ödünç verilmemektedir:

*Danışma Kaynakları (sözlük, ansiklopedi, indeks vb.),

*Süreli yayınlar (dergiler vb.)

*Tezler,

*Rezerv (ayırtılan) kitaplar,

*Müzik notaları.

 

10-Kaç kitap ödünç alabilirim?

Üniversitemiz öğretim elemanları en fazla 8 kitabı 15 gün süreyle ödünç alabilirler. Öğretim elemanları 2 ciltli dergiyi 7 gün süreyle ödünç alabilmektedirler. İdari personel ve öğrenciler en fazla 3 kitabı 10 gün süreyle ödünç alabilirler. Yüksek Lisans öğrencileri en fazla 5 kitabı 15 gün süreyle ödünç alabilirler.

 

 

11-Ödünç alınmış bir kitabı kendi adıma ayırtabilir miyim?

Evet. Eğer kitap başka biri tarafından ödünç alınmış ise, kütüphane girişinde bulunan tarama bilgisayarları ve Kütüphane Web Sayfası kullanılarak ayırtma yapılabilir. Kütüphane web sayfasında "Katalog Tarama" alanından girildiğinde gelen sayfanın sağ kısmında "oturum aç" tıklanır.  Gelen ekranda Üye kodu yazan alana öğrenci numaranızı, şifre yazan alana da ilk kez giriyorsanız 1, daha önce girip bir şifre belirlediyseniz o şifreyi yazınız. Gelen ekrandan üzerinizde kaç adet kitap olduğunu görebilir, katalogdan tarama yapıp istediğiniz kitabın üzerine gelip ayırt dediğinizde o kitabı kendi hesabınıza ayırtabilirsiniz.


12-Ödünç aldığım kitabın süresini uzatabilir miyim?

Kullanıcılar kitap başkası tarafından ayırtılmamış ve üzerinde iade süresi geçmiş kitap yoksa kitap sürelerini uzatabilirler. Kütüphane web sayfasında "Katalog Tarama" alanından girildiğinde gelen sayfanın sağ kısmında "oturum aç" tıklanır.  Gelen ekranda Üye kodu yazan alana öğrenci numaranızı, şifre yazan alana da ilk kez giriyorsanız 1, daha önce girip bir şifre belirlediyseniz o şifreyi yazınız. Gelen ekrandan üzerinizde kaç adet kitap olduğunu görebilir, eğer başkası tarafından ayırtılmamışsa üzerinizdeki kitapların süresini uzatabilirsiniz.

 

13-Ödünç alma-iade işlemleri nerede yapılmaktadır?

Kütüphanemiz giriş katındaki Ödünç Verme Bölümünde yapılmaktadır.

 

14- Kütüphaneden aldığım kitabın süresi dolduğu halde getirmedim. Bununla ilgili bir ceza uygulanır mı?

Evet. Kitapların ödünç alma süresi dolduğunda günlük 25 kuruş ceza kütüphane hesabınızda görünmektedir.

 

 

15- Kütüphaneden aldığım kitabı kaybettim. Ne yapmalıyım?

Kitabın aynısını satın alarak kütüphanemizin ödünç verme birimine getirmeniz durumunda kitap hesabınızdan silinecektir.

 

 

16- Mersin Üniversitesi Kütüphane kataloguna kampus dışından da erişebilir miyim?

Evet. Kütüphane katalog sayfasına http://www.mersin.edu.tr/birimler.php?id=5&tip=3 adresinden "Katalog Tarama" linkini kullanarak erişebilirsiniz.

 

 

17-Yüksek Lisans ve Doktora tezlerine nasıl erişebilirim?

Tezler, Kütüphanemizin giriş katında bulunan Tez Bölümü'nde hizmete sunulmaktadır. Tezlere erişmek için, web sayfamızdaki "katalog tarama" linkine tıklayıp ayrıntılı tarama seçeneğini işaretleyip "tezler"i seçiniz. Gelen tarama bölümüne konu başlığını yazarak taramanızı sonuçlandırabilirsiniz. Çıkan kayıtların sınıflama numarasını aldıktan sonra, Tez Bölümüne gidiniz.

 

***Kütüphanelerarası ödünç verme ( ILL) ile ilgili Sorular ***

 

18-Kütüphanemizde mevcut olmayan kitaplar için Kütüphaneler arası ödünç verme (ILL) ile diğer kütüphanelerden kitap getirtebilir miyim?

Evet. Kütüphanemizde mevcut olmayan kitapları kütüphanelerarası ödünç verme hizmeti ile getirtebilirsiniz. İstediğiniz kitap kütüphanemizde yoksa, kitap veya kitapların hangi kütüphanede olduğunu öğreniniz.

Mersin Üniversitesi  "Kalite Yönetim Bilgi Sistemi" içerisinde, birim olarak Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı'nda Formlar alanında yer alan Kütüphanelerarası ödünç kitap/makale (ILL) istek formu"nu eksiksiz doldurarak kütüphanemizdeki ILL görevlisine bizzat getirmeniz gerekmektedir.

Bu hizmetten sadece akademik personel yararlanabilir.

 

19- Kütüphaneler arası ödünç verme (ILL) ile istediğim bir kitap kaç gün içerisinde gelmektedir?

Kitaplar kargo ile geldiğinden, kargodaki gecikmelere göre değişmekle birlikte genellikle 2 ya da 3 gün içerisinde gelmektedir.


20- Kütüphaneler arası ödünç verme (ILL) ile hangi üniversitelerden kitap isteyebilirim?

Türkiye'deki tüm üniversite kütüphanelerinden kitap isteyebilirsiniz. (Sadece akademik personel için geçerlidir.)

 

21- Kütüphanemizde mevcut olmayan dergi makaleleri için Kütüphaneler arası ödünç verme (ILL) ile diğer kütüphanelerden makale fotokopisi getirtebilir miyim?

Evet. Kütüphanemizde mevcut olmayan dergi makalelerini kütüphanelerarası ödünç verme hizmeti ile getirtebilirsiniz. İstediğiniz makale kütüphanemizde yoksa, makale veya makalelerin hangi kütüphanede olduğunu öğreniniz.

 Mersin Üniversitesi  "Kalite Yönetim Bilgi Sistemi" içerisinde, birim olarak Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı'nda Formlar alanında yer alan Kütüphanelerarası ödünç kitap/makale (ILL) istek formu"nu eksiksiz doldurarak kütüphanemizdeki ILL görevlisine bizzat getirmeniz gerekmektedir.

Bu hizmetten sadece akademik personel yararlanabilir.

 

22- Kütüphaneler arası ödünç verme (ILL) ile istediğim kitap ya da makale fotokopileri için bir ücret ödemem gerekiyor mu?

Kitap ve makale fotokopilerinin kargo ile geliş-gidiş ücretleri kullanıcılarımıza aittir.


23-Yurtdışından makale veya kitap getirtebilir miyim?

ULAKBİM Belge Sağlama Sistemi ile ULAKBİM'e bireysel başvurunuz sonucunda getirtebilirsiniz. Kütüphanemizin böyle bir hizmeti bulunmamaktadır.

 

***Elektronik dergi ve Veri Tabanları ile ilgili Sorular***


24-Aradığım derginin kütüphanede olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

Derginin basılı ortamda aboneliği olup olmadığını kontrol etmek için Katalog Tarama  linkine tıklayarak Ayrıntılı arama seçeneğinden "Süreli yayınlar" seçilir. Aranan Kelime alanına dergi adını yazınız. Dergi adının üstüne tıklanarak derginin abonelik bilgisi görülebilir. Derginin elektronik ortamda aboneliği olup olmadığını kontrol etmek için web sayfamızda bulunan Abone olunan veri tabanları başlığı altındaki AtoZ linkini kullanıp dergi adından tarama yaparak veri tabanlarımızda yer alan elektronik kaynaklara erişebilirsiniz.

 

25-Kütüphanemizin abone olduğu veri tabanlarına kampus içinde her yerden erişim sağlayabilir miyim?

Evet. Kampus içinde her yerden erişilebilir.

 

26-Konumla ilgili en uygun veri tabanlarını nereden tarayabilirim?

Kütüphanemizin web sayfasında "Abone Olunan Veri Tabanları" başlığı altında abone olduğumuz veri tabanları ve açıklamaları mevcuttur. Bu açıklamalar doğrultusunda konunuza uygun veri tabanını belirleyerek taramanızı yapabilirsiniz. Ayrıca web sayfasında Abone Olunan Veri Tabanları linki tıklandığında ilk gelen AtoZ Federe Arama Motoru kullanılarak konunuza uygun elektronik dergileri belirleyerek tarama yapabilirsiniz.


27-Veri tabanlarına üniversite kampusu dışından (evden) erişmek istiyorum. Ne yapmam lazım?

Mersin Üniversitesi  "Kalite Yönetim Bilgi Sistemi" içerisinde, birim olarak Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı'nda Formlar alanında yer alan  "Veri tabanlarına Uzaktan Erişim İstek Formu" adlı word dosyasındaki gerekli tüm bilgileri (kullanıcı adı ve şifre bilgilerini ve bağlanacağınız bilgisayarın IP adresini formdaki açıklamalar doğrultusunda ) doldurup bilgisayarınıza kaydediniz. Bu formu kutuphane@mersin.edu.tr adresine e-mail yoluyla gönderiniz. Ayrıntılı bilgi için web sayfasındaki "Veri Tabanlarına Uzaktan Erişim" linkine tıklayarak ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.

 

28-Elektronik dergiye erişmek istediğimde bana şifre soruyor neden?

Kütüphanemizin abone olduğu veri tabanlarında tarama yaparken sizden şifre isteniyorsa, dergi ambargolu olabilir ya da sorun, dergiye erişim sağlanan serverda yaşanan problemden kaynaklanabilir. Böyle bir sorunla karşılaştığınızda 361 00 01/ 3805 ya da direkt 361 06 46  numaralı telefonlardan bizi arayarak sorunu lütfen bildiriniz.

 

29-Kütüphane kullanımıyla ilgili bilgi edinmek istiyorum. Kimden bilgi alabilirim?

Bilgi almak için, 0324 361 00 01/ 3805-3814-3816 no' lu telefonları arayabilirsiniz.

 

30-Kütüphane kaynaklarının kullanımı ve tanıtımına ilişkin tur veya eğitim düzenlenebilir mi?

Evet. Telefonla (0324 361 00 17)  randevu alarak belirlenen gün ve saatte  bu hizmetten yararlanabilirsiniz.

 

31-Elektronik kaynakları kullanırken yardıma ihtiyaç duyduğumda kime başvurabilirim?

Bu konuda Elektronik Kaynaklar Birimindeki kütüphanecilerden yardım alabilirsiniz.

 

32-Kütüphanede fotokopi hizmeti var mı?

Evet. Ancak sadece kütüphane kaynaklarının fotokopisi çektirilebilir.